Indkøbskurv
Kurven er tom

Handelsbetingelser

For at kunne handle på Kjaersommerfeldt.dk, skal du være fyldt 18 år og bekræfte det ved godkendelse af handelsebetingelserne.
Alle priser på webshoppen er i danske kroner og angivet inkl. gældende afgifter og moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte varer. 
 
Sådan handler du:
På Kjaersommerfeldt.dk kan du selv vælge, hvor mange flasker du vil købe. Priserne er primært baseret på enkeltstyk og sekundært flerstyk (typisk 3, 6 eller 12 flasker). 
  • Find de varer, du ønsker at købe og klik på ”Læg i kurv” for at tilføje dem til indkøbskurven
  • Gå til indkøbskurven ved at klikke på ”Se kurv”, når du har tilføjet det sidste produkt eller klik på indkøbskurven til højre i toppen på siden
  • I indkøbskurven kan du redigere indholdet og gå videre til levering
  1. Udfyld dine oplysninger. Er leveringsadressen en anden, så klik ved ”Anden leveringsadresse” og udfyld
  2. Vælg levering eller afhentning. Ønsker du aftenlevering til en privatadresse i et postnummer, som HomeRunner dækker, er det vigtigt, at din adresse står korrekt, da vi validerer alle HomeRunner adresser
  3. Gå til betaling og vælg betalingsmetode
  4. Når betalingen er gennemført vises en kvitteringsside. Din ordrer er dermed gennemført og du modtager en ordrebekræftelse
 
Betaling
På Kjaersommerfeldt.dk har du disse betalingsmuligheder (gebyrfrit):
Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, MobilePay
 
Pengene bliver trukket på forsendelsesdagen eller afhentningsdagen. Ved evt. reklamation/returnering vil pengene blive tilbageført indenfor 2 arbejdsdage.
 
Levering
Vi leverer i hele Danmark med Danske Fragtmænd og i udvalgte postnumre med HomeRunner.
 
Levering er gratis ved køb over 500 kr.
Ved køb op til 500 kr. er prisen for levering 79 kr.
 
HomeRunner (aftenlevering)
HomeRunner leverer til privatadresser i aftentimerne i tidsrummet kl. 17:00-22:00. HomeRunner leverer alle ugens dage undtagen søn- og helligdage. Ved bestilling før kl. 13:00 mandag-fredag, kan din bestilling leveres allerede dagen efter.
 
Hvis du ikke kan være hjemme på leveringstidspunktet, kan du ved bestilling angive, hvor fragtmanden må stille dine varer. Dette sker på eget ansvar. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, kan HomeRunner levere igen. Det koster 79 kr.
 
Danske Fragtmænd (dagslevering)
Danske Fragtmænd leverer alle ugens hverdage i tidsrummet kl. 8-16. Levering er 1-2 hverdage (2-3 hverdage til øer uden fast broforbindelse). Ved bestilling før kl. 13 pakkes og sendes din bestilling i de fleste tilfælde samme dag, så du modtager bestillingen dagen efter. Du kan dog opleve at skulle vente en ekstra dag. 
 
Hvis du ikke kan være hjemme på leveringstidspunktet, kan du ved bestilling angive, hvor fragtmanden må stille dine varer. Dette sker på eget ansvar. Du kan også vælge at få leveret til en arbejdsadresse i stedet.
 
Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, kan du afhente din bestilling hos den lokal Danske Fragtmænd-afdeling. Prisen for genlevering er 79 kr.
 
Vigtigt: Ved levering er det modtagerens ansvar at kontrollere varerne. Enhver afvigelse (såsom synlig skade, anbrud eller mangler i forhold til fragtbrevsoplysningerne) SKAL noteres på fragtbrevet, inden der kvitteres.
 
Kampagner
De angivne leveringstider kan ændre sig ved store kampagner såsom Black Friday og Lagersalg.
 
Afhentning
Du har mulighed for at afhente din bestilling i vores butikker i København og Aarhus eller på hovedlageret i Odense.
 
Afhentning København og Aarhus
Da vores butikker har et begrænset lager, skal din bestilling først pakkes og sendes fra hovedlageret til butikken, før den er klar. Ved bestilling før kl. 13 pakkes og sendes din bestilling samme dag, og den er oftest klar til afhentning dagen efter. Leveringstidspunktet til butikkerne kan variere, så du skal afvente en e-mail om, at din bestilling er klar til afhentning.
Afhentning Odense:
Bestiller du inden kl. 13:00, kan du afhente samme dag. Dog skal du afvente en e-mail med info om, at din bestilling er klar til afhentning.
 
Adresseinformation:
København: Gl. Mønt 4, 1117 København K.
Aarhus: Skovvejen 2A, 8000 Aarhus C. 
Odense: M. P. Allerups Vej 45A, 5220 Odense SØ.
 
Køb af billet til smagninger og events
Vi fremsender ikke en fysisk eller digital billet. Medbring blot ordrebekræftelsen, som giver adgang til arrangementet.
 
Ombytning og returnering
Du kan vælge at bytte vinen til en anden vin eller få pengene tilbage. Kvittering/faktura/bon er et krav ved ombytning og returnering. Returfragten afholdes af kunden. Den returnerede vin skal være i samme stand som ved leveringen. Vine købt en primeur eller skaffevarer tages ikke retur og byttes ikke. Reklamationer eller evt. returnering skal afgives til kundeservice på telefon 7015 6500 eller e-mail ksc@kogs.dk.
 
Reklamation og refusion
Reklamation vedrørende levering skal omgående afgives til kundeservice på tlf. 7015 6500. 
Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl eller skader direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles os hurtigst muligt. Varer kan returneres for ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi alle naturlige fragtomkostninger.
 
Ved reklamation, fejl, mangler eller evt. udebleven levering bedes henvendelse rettet til:
 
Kjær & Sommerfeldt
M. P. Allerups Vej 45 A
5220 Odense SØ
t: +45 7015 6500
e: ksc@kogs.dk
 
Returnering foregår også til ovennævnte adresse. Vi opfordrer til at sikre ekspeditionen ved at vedlægge fyldestgørende information om varen som bedes følge varerne. Gerne en kopi af ordrebekræftelse / faktura og kontonr. hvor refusionen kan overføres til samt evt. korrespondance mv. 
 
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller annullerede forudbetalte ordrer som afbestilles før afsendelse, vil der ske refusion. Refusionen sker normalt altid ved tilbageførsel til det betalingskort hvorfra betalingen er kommet. Er betaling på den oprindelige ordre betalt via netbank har vi brug for oplysningerne; registreringsnummer og kontonummer, for at kunne tilbageføre refusionen. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. mail eller telefon til vores kundeservice på 7015 6500.
 
Klagemuligheder
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning på din reklamation, kan du sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
 
En relevant mulighed for forbruger med bopæl i et andet EU-land er EU-Kommissionen online klageportal. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr