Indkøbskurv
Kurven er tom

Nicolas Feuillatte

Nicolas Feuillatte var født ind i en familie, der levede af importforretninger. Derfor var det naturligt, at han fulgte dette spor. I stedet meldte han sig til den franske hær og gjorde en modig indsats under 2. Verdenskrig. Han vendte uskadt hjem og med en stor respekt for livet, og han følte nu, at hans fremtid lå i USA, hvor han som 21-årig emigrerede til i begyndelsen af 1950’erne. Efter nogle års ansættelse i forskellige forretningsforetagender, startede han sit eget firma. Han havde set en stigende efterspørgsel på afrikansk kaffe og etablerede derfor sin egen import.

TALENT
Han havde et naturlig talent for handel, og han havde fået en stor venneskare i det internationale jetset i New York, da et helt nyt kapitel i hans liv startede. Faderen døde og efterlod ham en vingård i Bouleuse i Champagne. Som livslang champagne-nyder besluttede Nicolas Feuillatte sig til, selv at bliver champagne-producent, og ikke blot være leverandør af druerne til de store champagnehuse, som hans far havde været. Han skabte Réserve Particulière i 1978, og som navnet antyder, var den kun reserveret til vennerne, der på det tidspunkt omfattede celebre personligheder, så som Jackie Onassis, Shirley MacLaine og Lauren Bacall, der alle blev ambassadører og gjorde den til jetsetternes champagne. Succesen bredte sig fra indercirklen, og flere og flere fik øjnene op for den nye champagne, der snart blev det hurtigst voksende champagnemærke.

1980'ERNE
I begyndelsen af 1980’erne var de mest succesfulde markeder USA og Australien, men snart fulgte andre markeder. I 1986 besluttede Nicolas Feuillatte sig for at sælge mærket til Centre Vinicole de la Champagne. Hermed er man sikret tilstrækkelige leverancer af kvalitetsdruer, da firmaet består af ikke mindre end 5200 vinavlere og aktionærer. Centre Vinicole de la Champagne er et kollektiv, der ligger i landsbyen Chouilly, lige midt i vinregionen , kun 3 kilometer fra Epernay. Området dækker 2100 hektarer, hvilket svarer til 7 % af hele appellationen. I området findes 11 af de 17 Grand Crus, der findes i Champagne. Selve Centeret producerer i alt 25 millioner flasker om året og har en lagerfacilitet til 80 millioner flasker. På 15 år er salget af Nicolas Feuillatte vokset fra under 1 millioner flasker til i dag ca.10 millioner. Nicolas Feuillatte er nu det 3. største champagnemærke i verden, og det mest solgte på det franske marked. Nicolas Feuillatte er nu blevet over 80 år gammel, og han er stadigvæk ambassadør for mærket.

Galleri